Medlemskoordinator, Teknikföretagen

Medlemskoordinator till Teknikföretagen – En varierad och utvecklande roll inom medlemsservice!

Är du en strukturerad, serviceinriktad och kommunikativ person som trivs med administrativa uppgifter och många kontaktytor? Då kan du vara den vi söker!

Om rollen
Teknikföretagen söker nu en engagerad Medlemskoordinator till Medlemsenheten på vårt kontor i Stockholm. I denna roll får du arbeta med en bredd av uppgifter där du stöttar våra medlemsföretag och säkerställer att de får bästa möjliga service. Här får du en central position med många interna och externa kontaktytor.

Teknikföretagen är en bransch- och arbetsgivarorganisation som företräder 4500 industri- och techbolag. Tillsammans står våra medlemsföretag för en tredjedel av Sveriges export och en miljon jobb. Teknikföretagens uppdrag är att stärka konkurrenskraften för den svenska teknikbranschen.

Vi erbjuder dig en möjlighet att bidra till och utveckla en viktig funktion i vår organisation, samtidigt som du blir en del av ett positivt och engagerat team.

Dina ansvarsområden inkluderar:

  • Ge professionell service och support till våra medlemsföretag
  • Utreda och administrera ärenden som inträden, utträden och företagsöverlåtelser.
  • Ansvara för CRM-systemet som superuser: skapa rapporter, underlag och delta i kravställning och utveckling av CRM-system och webbportaler.
  • Ge grundläggande rådgivning om regelverk kring arbetstillstånd.
  • Stötta medlemsföretag i processen att ansöka om arbetstillstånd för icke-EU-medborgare.
  • Underhålla och vårda medlemsregistret.
  • Samverka med Svenskt Näringsliv och andra arbetsgivarorganisationer i gemensamma frågor.
  • Arbeta med ständiga förbättringar och vidareutveckla processer

Du rapporterar till enhetschefen för Medlemsenheten.

Vem är du?
Vi söker dig som trivs med att ha struktur och ordning på ditt arbete, samtidigt som du har en utpräglad förmåga att samarbeta och skapa goda relationer. Du är en självgående person som tar initiativ och bidrar med lösningar. För att lyckas i rollen ser vi att du har:

  • Gymnasieexamen eller motsvarande.
  • Erfarenhet av administrativt arbete.
  • Erfarenhet av kundservice eller liknande serviceroller.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
  • Vana att arbeta i Office-paketet, särskilt Excel.
  • Erfarenhet av CRM-system, gärna Microsoft Dynamics 365.

Meriterande:

  • Erfarenhet av arbete i bransch- eller intresseorganisationer.
  • Erfarenhet av att hantera ansökningar om olika typer av tillstånd såsom arbetstillstånd, bygglov, utskänkningstillstånd eller andra myndighetskontakter.

Personliga egenskaper som värderas högt:
Du är noggrann, prestigelös och har en stark servicekänsla. Din förmåga att kommunicera pedagogiskt och tydligt, tillsammans med ditt analytiska tänkande, gör dig till en tillgång i förbättringsarbeten och utvecklingsprojekt. Att du ser positivt på förändring och är lösningsorienterad är egenskaper vi uppskattar.

Vi erbjuder dig:

  • En fast heltidstjänst i moderna lokaler i centrala Stockholm.
  • Tillgång till förmåner som bl a träningslokal och lunchrestaurang.
  • En dynamisk arbetsmiljö där du får vara med och påverka utvecklingen av vår service och våra system.
  • Intern utbildning i tillämpliga delar av regelverket för arbetstillstånd som du behöver för ditt dagliga arbete.

Ansökan
Låter detta som en spännande möjlighet för dig? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 2 januari 2025.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta våra rekryteringskonsulter Catarina Isaksson, tel 072-205 45 48 alternativt via e-post till catarina.isaksson@justright.se eller till Lena Cardelius, tfn 073-4033007, e-post: lena.cardelius@justright.se

Välkommen att bli en del av Teknikföretagen – där vi tillsammans skapar värde för våra medlemsföretag!

Just Right AB   |   Artillerigatan 6   |  114 51 Stockholm   |   +46 707 32 30 07   |   info@justright.se
© Just Right 2024  |  Executive Search, Leadership & Culture  |   Integritetspolicy